tisdag, augusti 15, 2006


jag gillar regn. verkligen gillar jag regn. oironiskt och allt. jag gillar att cykla fort i motregn medan det rinner rännilar från mitt hår rakt ner i ögonen. jag gillar att regnet skymmer sikten lite så att jag blir en eventuell trafikfara. jag gillar att cykla rakt i stora vattenpussar så att mina skor blir blöta underifrån. jag gillar att min chefs post som jag håller i handen medan jag cyklar blir lite så där härligt upplöst att texten suddas ut. jag gillar ljudet av bilarna som kör förbi med sina vindrutetorkare på maxhastighet. jag gillar att handtaget på min cykel blir lite slirigt att hålla i. jag gillar att cykla på gupp i vägen så att jag utan att anstränga mig hoppar en bit upp i regnet. jag gillar leendet hos killen med de bruna ögonen i videoaffären när han roat ser på mig och frågar om det är härligt väder. jag gillar att skaka min väska så att det blir prickigt i hallen när jag kommer hem. jag gillar att stänga av alla inomhusljud, lägga mig på sängen och blunda till det kollektiva självmordet utanför. jag gillar regnets verklighet.

Inga kommentarer: