torsdag, oktober 05, 2006

hej bullen!

hur gör andra när dom är obekymrat glada? jag undrar eftersom jag idag är glad utan att riktigt veta varför, och automatiskt börjar min hjärna med sina felsökningar. för det känns skumt att sitta på jobbet och vara glad när man egentligen inte har någon bra anledning till det. och istället för att njuta av det tänker jag kuckovarning och fraser som nu har det visst helt slagit över för na. det är obehagligt med känslor som man inte använder så ofta, oroväckande rent av. så jag blir lite bekymrad när jag är glad, vad ska jag göra med det liksom. hur förvaltar man det glada på bästa sätt så att man inte spenderar allt på en gång? varför var det inte någon som varnade mig för att jag skulle vara glad idag så att jag hann förbereda mig? nä, kasta ut henne på isen bara och se om hon kan dansa mazurka utan att ytan spricker. jag står helt handlingsförlamad i min totala glädje. och en liten, liten röst inom mig fnissar till och viskar måtte det gå över snart.

10 kommentarer:

Daniel sa...

Roligt. Läs mitt senaste inlägg, det går som hand i hand med detta. Man ska ta vara på de där stunderna, även om det känns konstigt. Det måste vara vädret. Kunderna här är också på ovanligt gott humör.

P. sa...

eller den hemliga gasen. jag tror på den.

Daniel sa...

Gasen? Det kan vara den

Anonym sa...

Dr Kosmos finss fortfarande! Tjo!

Ytspänning sa...

Jag hade en pojkvän en gång som hade en teori om att mina humörsvängningar berodde på pms. Han trodde visst att man har mens tre ggr i veckan.

Anonym sa...

som tonåring gick slajmen under smeknamnet Bullen. allting hänger ihop.

P. sa...

slajmen verkar inte ha haft det så lätt men det går nog över när han gifter sig. typ på lördag då.

pojkar vet inte så mycket lilla frun. en gång hade jag en pojkvän som trodde att brödsmulor är det farligaste som finns.

Konungen sa...

Jag ber att få påpeka att pojkvännen med smulorna INTE ÄR JAG
Jag gillar smulor
O Ancho

P. sa...

jag tror faktiskt inte att det var en endaste en som misstänkte att det var du johannes. är det något du inte fruktar så är det väl smulor och deg överallt.

matti sa...

du är mongo, så enkelt är det.

men som du vet är det inte tjejen som skrivit inlägget som är mongo, utan någon annan. det kan vara jag.