torsdag, oktober 26, 2006

I'll huff and I'll puff till I blow your house in

A hade fått en vit nyckel med röda hjärtan på av sin man idag. för att hon inte skulle tappa bort den bland alla andra nycklar. tåras det i era ögon? det är mycket sånt där romantiskt tjafs nu (så länge det gäller andra är det alltid tjafs). önskelåtar och rosbuketter och sms som ger röda kinder. men jag klarar mig utan sånt, jag skulle mycket hellre få den nya stormen uppkallad efter mig. den som ska anlända inatt och som ska skaka sverige lika mycket som gudrun gjorde. jag kan tänka mig att svepa fram över husen, få rutorna att skallra lite och ljuset att springa och gömma sig i källaren. kanske fixa lite översvämningar här och där och slita loss tomtebolyckan med rötterna. visst, en storm skulle sitta fint nu. vem ringer jag och hotar för att stormen ska bli min?

14 kommentarer:

Pastor_Bentonit sa...

Oj, tänk om jag blåser ner i ett av hålen i Amiralsgatan? Kommer jag upp i vår någon gång, genom gasmunstycket i ett kök nära dig?

P. sa...

det vet man aldrig. igår när L:s vän satt och kissade i godan ro och sedan skulle spola dök det upp en glad råtta. dock bet råttan henne inte i rumpan och hon har skaffat trälock med tyngd nu.

Pastor_Bentonit sa...

Träsmak, sa Bull. Det var ju bara det där med att fälla upp locket (jag hatar när det är nedfällt ;-)...

P. sa...

jag tänker inte skriva mer till dig förrän jag vet vem du är. man får inte prata med främlingar.

Pastor_Bentonit sa...

Jonas är jag; känner du någon sådan är jag nog inte han. Que faire?

P. sa...

ja du, det blir nog bra så.

Anonym sa...

Det här skulle kunna vara en bra blog men jag ORKAR inte läsa utan stora bokstäver. Copywriter

P. sa...

jag har ansträngt mig med de stora bokstäverna ibland i den här bloggen, sen faller jag tillbaka i lathet och skiter i vilket faktiskt. lata läsare kanske förtjänar lata texter.
mvh ickecopy

Kuffen sa...

Jag tycker inte att du ska ge namn efter den här stormen för åtminstone här i väst är den märkligt fjantig och snart förbi redan. Jag tycker vi kallar den för Maud eller nåt.

Konungen sa...

ja de va en fjabbi storm
men här i norr har di barrikaderat sig
Det kan bli så att voxnan svämmar över
det hade vart tyfft

P. sa...

nä, jag skiter i det. jag ska tydligen bli ett träd istället.

Anonym sa...

och kakmonstrets lilla cumbucket! glöm inte det..

P. sa...

det har jag redan glömt. du sa att det var snuskigt ju!

matti sa...

som jag laddat för den sär stormen och så var den tam som en silverfisk. man såg den om man letade men mer var det ju inte. man döper inte silverfiskar i mitt hem, så den får inte heta något alls.