måndag, oktober 23, 2006

monsieur varini


okej, ni har säkert redan hört talas om Felice Varini, men jag som är lite långsam med att upptäcka briljanta personer såg honom för första gången i Kobra nyss. optisk illusion alltså. jag tänker på planschen på väggen hos min tandläkare där Reuterswärds trappsteg varken gick upp eller ner utan bara runt runt. och det ger mig en dålig smak i munnen och obehagliga minnen. men fan, Varini är mycket mer än så. att kunna måla streck på hus och på saker runt husen så att den som sedan tittar på ett fotografi av platsen tror att strecken är ditmålade i efterhand. aaah, mig gillar mycket! mig vilja måla streck på allt jag ser nu. mig vilja måla hela världen lilla mamma! kolla upp folk, om ni inte redan gjort.

1 kommentar:

Gareth sa...

Jag tänkte att måla en stor smiley här så att det skulle bara uppfattas när man kollade in på trafikkameran men tänkte att Malmöpolisen känner nog inte till monsieur varini.