måndag, november 13, 2006

Som kompensation


för allt jag inte tycker om, är här lite som jag faktiskt tycker om.

ljud: sax som klipper i hårt papper, någon som vänder blad i en tidning (gärna dagstidning eller glättad månadstidning), glasbitar som slår mot varandra, mörka röster, tågdunk, regnsmatter mot en fönsterruta, skrikande vindar

dofter: parkeringshus, limspray, vaniljstång, choklad, nyklippt gräs, tobak (otänd), nybakat bröd, grillrök, vissa blommor

smaker: salt lakrits, choklad, hallon, vin, chili, vitlök, tjeckisk öl, lite lagom bränt, ost

att titta på: oväder, teckningar, havet, grusvägar, enkla former, bra film, ryggtavlor, snö, nattmörker

att känna på: lammöron, sand, varm deg, vatten, kalla ytor, tjockt hår, hud, mjukt ljummet stearin



nog med listor nu.

3 kommentarer:

Daniel sa...

av allt du skrivit är mina favoriter;

Parkeringshus
Vin
Enkla former
Tjockt hår
Samt Vissna blommor.

P. sa...

fast jag tycker nog inte så mycket om lukten på vissna blommor, vissa blommor däremot.

Pastor_Bentonit sa...

Lukten av vissen spam. Spam spam spam spam och eggs och spam.

Själv gillar jag ett glasrör just nu.