torsdag, december 28, 2006

360 grader


Fåglarna har svårt att bestämma sig i vinter verkar det som. Ena stunden kommer fågeltjattret söderifrån, andra stunden norrifrån. Ojämna led som flyger över vårt hustak på allra högsta volym, fram och tillbaka fram och tillbaka. Det börjar bli dagens stora händelse här, från vilket håll kommer fåglarna nu. Fan, blir de inte besvikna när de gång på gång hamnar på samma gamla Skillingestrand istället för på nån Hulahula-strand på Hawaii (inte vet jag var fåglar semestrar)? Högsta hönset kanske borde sadla om och låta någon av småfåglarna ta rodret istället.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Utanför min port i Helsingborg blommar buskarna. Jag vet inte vad de är av för sort, men jag vet att det är fel, fel, fel.

All makt till småfåglarna!

P. sa...

pelargonior säkert.
i plast.
dom blommar alltid så här års.

Hjortfot sa...

Sidensvansarna vet vad de vill. Det är en tröst i eländet!

/Hjortfot

P. sa...

ja hjortfot, jag ska försöka tänka på det som en tröst. men det är svårt när det mest är gäss och fiskmåsar här.

Anonym sa...

Det är ju inte vinter. Då vill gässen stanna. Och det tycker ju en fågelnörd är ganska bra för då blir december- och januarilistorna feta och goda.

P. sa...

mamma tror att dom flyger till glimminge hus och partajar och sen flyger dom tillbaka till stranden för att dricka ibland. det är därför det är sånt flyg fram och tillbaka hela dagarna.

Anonym sa...

Hjort har rätt
Sidensvansen
Den klingar så sprött o är så vacker