måndag, januari 15, 2007

Copy Paste Cry


Jag är sen att upptäcka bra saker, det skäms jag inte för att erkänna.
Så här sitter jag, med hörlurarna fulla med Townes van Zandt och magen full med honung och varm mjölk. Så gnistrande fint, så väldigt inte idag.

If I needed you
Would you come to me,
Would you come to me,
And ease my pain?
If you needed me
I would come to you
Id swim the seas

For to ease your pain
In the night forlorn
The mornings born
And the morning shines
With the lights of love
You will miss sunrise
If you close your eyes
That would break
My heart in two

The ladys with me now
Since I showed her how
To lay her lily
Hand in mine
Loop and lil agree
Shes a sight to see
And a treasure for
The poor to find

4 kommentarer:

Daniel sa...

Vad fint att se! Vad glad jag blev! Grattis.

Daniel sa...

(inte för att jag tror att jag har del i den upptäckten, men ändå, det är fint att upptäcka Townes, önskar jag kunde göra det igen)

P. sa...

jag hade nog inte hört namnet innan, vad jag minns. så ta åt dig äran du.

Anonym sa...

Hoho, då gör jag det! Roligt.