onsdag, januari 10, 2007

Merde!


Vad är det nu, fyra dagar? Hur lång tid tar det innan något bestämmer sig för att bli bestående? Fem dagar kanske... Jag är i ett sånt chocktillstånd över att det tomma i mitt bröst, som förföljt mig i ett års tid, så abrupt bytts ut till ett tillhåll för både saligt lugn och sprakande tomtebloss, att jag knappt vågar skriva om det här. För är det något jag brukar kunna räkna med är det lagen om alltings jävlighet och att så fort jag börjar dela med mig av min känsla av att allt håller på att bli fantastiskt bra, så går det åt helvete. Så jag säger så här, jag är väldigt väldigt osäker på den här underbara frihetskänslan som valsar runt i mig nu om dagarna. Så ge fan i att röra runt i grytan nu! Och pardon my french, mon cherie.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Min erfarenhet säger att det tar 14 dagar för något att bli bestående, således måste du ha gått och blivit förälskad. Kanske i livet? I kärlek och krig råder som välkänt inte samma lagar. Jag hörde att den där Murphy hängde sig i förra veckan.

matti sa...

jag var bakfull i tre dagar och efter det har jag varit sjuk i två. jag är glad om det inte är bestående. tack.

Konungen sa...

Det är din tur nu
Så är att

Daniel sa...

Tyckte väl att du såg kär ut.

P. sa...

jag är inte kär. jag är bara nöjd med att allt inte är åt helvete.

Daniel sa...

Okej, då såg jag fel, allting gick så snabbt. Dessutom sa du ju att det var bra. Det är bra. Hoppas det håller i sig.

Anonym sa...

Vá har du gått och blivit kär?!

P. sa...

vaddå accent över a:et?

Mangobruden sa...

Hon har ju sagt upp sig - det är ju deeet ju.

Anonym sa...

´för´att´du´skall´ha´något´att´fråga´om´plütten´

har du både blivit kär och sagt upp dig? det var mycket på en gång

Anonym sa...

´för´att´du´skall´ha´något´att´fråga´om´plütten´

har du både blivit kär och sagt upp dig? det var mycket på en gång

Pastor_Bentonit sa...

Att säga upp sig är en bra början!