lördag, januari 27, 2007

Skvalmusik P1


Jag behöver klona mig, jag inser det nu. En likadan jag som delar allt och därmed gör livet lite billigare för mig. En Pia II som betalar halva hyran, halva telefonräkningen, halva allt som kostar och som gör det möjligt för mig att flytta till det där vitputsade lilla ensamma stenhuset vid havet som jag naturligtvis bara har råd med om jag är minst två personer.
Vad är det med det här samhället egentligen som gör att alla par ska belönas, medan alla singlar hela tiden ska bestraffas? Jag förstår det inte. Varför hamnar alltid 1 + 1 på plussidan medan 1 + 0 automatiskt och helt felräknat hamnar på minussidan? Varför ska parmänniskornas liv innehålla mer kvantitet och kvalitet bara för att de är två? Duger inte en? Människans regler och lagar om tvåsamhet är ta mig fan det tråkigaste och mest orättvisa som någonsin uppfunnits (förutom apartheid och krig och sånt då kanske).
Sannerligen är det lite märkligt att husen har kommit längre i sin relationsutveckling än vi människor som bygger dem. Hus till skillnad från människor får till exempel gärna vara ensamma. Ingen diskriminerar ett hus för att det inte är ett parhus eller för att det ligger lite avlägset och har en krånglig personlighet. Ensamma hus är idylliska, dyra och eftertraktade medan ensamma människor är ett kliande eksem på tvåsamhetens högra knä. Bort bort!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Diskriminerade matematik när 1+1 är 1.5 i kostnad. Man får bli så övergävligt framgångsrik att 1+0 är 200 i inkomst. Bli en ekonomisk ensamrebell. Värst av allt är att 1+1 betyder minst 4 i livskvalitet. Hur fan brädar man det? Med ett promiskuöst leverne?

Anonym sa...

SANT
UPP TILL KAMP MOT TVÅSAMHETEn
Dom e ändå bara par för att dom är fula osäkra o ensamma
Ja kanske inte hångelvickan o per då, men de e undantaget

Konungen sa...

ja snodde ditt inlägg ida
sorry
men de är ett viktigt ämne

Anonym sa...

Vi har en dröm om en värld där ensam är stark
Vi har en dröm om en värld utan fasta kostnader
Vi har en dröm om en värld där man kan segla förutan vind

P. sa...

åh laibach, det var en fin tid det.

Anonym sa...

Tiden är inte förbi än. Laibach spelade nyligen på Mejeriet i Lund och var bättre än någonsin. Den nya skivan är riktigt bra. Att upptäck på nytt!

Vem kunde ana att du har haft en sådan tid? Men det klär verkligen drömmarnas kvinna i svart.

Anonym sa...

ja så laibach live i hultsfred
de va jag o massa skinnbollar
de va ganska motbjudande de

Anonym sa...

Skinnskallarna ser bara vad de vill se. Joy Division hade också skinnskallepublik. För att inte tala om Morris. Man väljer inte alltid delar sin publik. Åtminstone om man inte heter Frank Zappa. You Germans never learn..!

Anonym sa...

bah, och sambosarna klagar på deras partner, saknad av frihet och val och barnens inverkan på deras sömn. Gilla läget tack.

Anonym sa...

man kan ente gilla läget
då har man gett upp
Fast Laibach är liksom lite uttalade i sina egna åsikter oxå
Minns en intervju efter hultsfred då reportern undrade varför dom hailade o fick svaret
it´s a kind of international salute

Anonym sa...

Whatever, jag tycker ändå att Laibach tidvis skapar något njutbart och vackert. Och att Hugo Boss designade vackra ting på sin tid. Ja, t o m SS hade stilrena och vackra kläder i all sin hemskhet.Tror inte att det gör mig till varken nazist eller fascist. För mig är rastafärger lika vackra som ett par ridbyxor. Det handlar inte om politik. Och så vitt jag vet står Laibach för något helt annat än facsim, men låter sig roas av alla de som inte förstår.

Tillbaks till pratet om att ensam är bäst! Nu börjar vi låta som ett gammalt par. Går ju inte för sig.

Mr. Harnemo sa...

Jag funderar också på kloning ibland. Vi kanske kan få mängdrabatt? Jag skulle hur som helst gärna bytlånas en kopia lite då och då, om det blir av. I'd like that.

P. sa...

i debatten ska tilläggas att jag inte är mot den ena gruppen och för den andra. ensamhet kan vara för jävligt, tvåsamhet kan vara förbannat vacker. precis som tvärtom. jag vill bara att båda varianterna ska accepteras och att det inte ska vara straffpoäng på de som inte lyckas eller vill följa mönstret.

Anonym sa...

En mycket ofin och svår fråga, men vad hindrar då Pia från att hitta rätt? Du tycks ju ha allt som möjligen kan krävas. Eller är det ett medvetet val att bo själv? Kanske är det samhället av idag som gör att allt fler väljer att bo själva eller isär.

Kuffen sa...

"Värst av allt är att 1+1 betyder minst 4 i livskvalitet. Hur fan brädar man det? Med ett promiskuöst leverne?"
- Vanudå? Jag som trodde att det är tvärtom och ännu mer. 1+1 = 1 och 1+0 = 4 i livskvalitet.

"Äh, du är bara bitter. Du hittar nog snart nån du med."

Anonym sa...

åh får väl slanta upp vetja!

Anonym sa...

nä inte bitter, bara det att det t o m kan var roligt att diska när man är 2

tänk så många lägenheter som skulle frigöras ifall fler flyttade ihop

Boverket borde bjuda upp till dans med fri sprit varje lördag!

fast snart dör 40-talisterna och då är alla problem ur världen, bort med dem, bort