torsdag, juni 12, 2008

Åh hå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tryde låter som ett bra ställe när man kan få besök av kungen, vin och fina rapsfält utanför fönstret.

I Gräsgärde finns den lokala dansbandskungen vars bror äger det lokala hönseriet och mjölkeriet. Det tredje brodern är tydligen brandchef på den närmaste brandstationen. Hur mycket man än trollar så är det nog viktigt att hålla sig väl med den Håkanssonska klanen har jag förstått. Fribiljetter till dansen och billiga ägg är väl vad jag kan vänta mig om jag har tur...

På måndag ska jag bekanta mig med katten Nils och se om han accepterar mig som ny hyresgäst i sitt hus. Kanske tar jag och mutar honom med lite mat och öronkli innan jag börjar rumstera runt i hans gamla vanor. Jag får se. En långsam men omvälvande start är vad jag hoppas på och kanske ett stillsamt trolleri. jag lovar dock att skölja katt- och trollhår från händerna innan jag börjar med maten och annat. det verkar bäst så har jag förstått.

Nu är det mest sömnlöshet och rastlöshet i väntan på den stora förändringen...

Återkommer

P. sa...

Vi har roliga gogglers här på vischan. Kom ska du få se!