tisdag, september 26, 2006

ja, inte vet jag

när jag läste filmvetenskap och vi studerade musikvideos lärde vår lärare oss att man INTE fick visa en bild på ett jordgubbsfält om man just precis då i låten sjöng om jordgubbsfält. det kallas något som jag inte kommer på nu, men det är alldeles säkert ett engelskt uttryck. jag vet inte riktigt om min lärare visste vad han snackade om, speciellt om man tänker på vissa videos som bland annat bob dylan och emineem gjort, men precis som min lärare kan jag hålla med om att det är störande. ibland väldigt störande. som när en pedagogisk tant på teve låter två barn dela en tårta, där flickan får en liten liten bit av tårtan och den glupska pojken får resterande del av samma tårta. samtidigt säger tanten att flickor fortfarande bara får en liten del av kakan. och oj, vad tråkigt allt det där viktiga plötsligt blev. och oj vad jag fick lust att slänga tårtan i fejan på den präktigt pedagogiska tanten. man får inte vara så löjligt övertydlig i teve, speciellt inte i ett sk seriöst program som aktuellt ändå ska vara. snart säger dom väl att göran persson är väldigt bajsnödig och sätter in en bild på en gubbe som sitter och krystar bakom lyckta dörrar. det hade iofs varit lite skoj.

här kan ni förresten leta efter zlatan om ni är nyfikna. http://www.teatertorstenson.com/ensemblen.htm
fan, nu kom jag precis på att jag är den patetiska tanten i aktuellt. oj.

2 kommentarer:

Ytspänning sa...

Jag gissar att frun kommer att stanna kvar på kursen.

P. sa...

o ja.