torsdag, december 14, 2006

One for the money


Hej Tomten,
i år ska jag som vanligt skicka tjugo julkort och få tre tillbaka. Jag tänker ge min mamma en julklapp som hon inte önskar men som jag tycker att hon borde önska sig (jag vill använda den). Imorgon ska jag enligt Aftonbladets Nöjeshoroskop ha en usel fredag med uteslutande omys. Det känns sådär med tanke på att jag ska gå på fantastisk pengakonsert med mina medkonspiratörer. Jag tror inte på horoskop, gjorde jag det skulle jag vara väldigt mycket tillsammans med P det här året, är jag det kanske?
På lördag ska jag må lite illa, dra ett tungt lass och äta årets första julskinka (Scan Gourmet, skitdyr men högsta betyg i Allt om Mat). Och just det, innan idag när jag stod i kö i en halvtimme för att hämta ut mammas paket som hon inte vill ha, räknade jag ut att jag är extremt fattig just nu och tröstade mig med att köpa ett dyrt saffranste för 34 kronor (kan vara gott?).
Vet du vad Tomten, om man käkar för mycket hundchoklad kan man enligt mina föräldrar bli blind. Jag vet inte riktigt var gränsen går för att kalla det mycket, men eftersom jag bara är lite långsynt eller om det är kortsynt och bara på ena ögat så antar jag att ett par år av frosseri varken gör till eller från. Jag kom att tänka på det precis eftersom det var en blind man på teve. Livet är för kort för att se på teve, läste jag i en blogg igår (kan man skriva blogg när man är blind? Jag tror det). Jag bryr mig ändå inte, mitt liv är skitlångt verkar det som och jag har inget bättre för mig.
Ja, jag vet att det ska slås in paket och skrivas rim. Ofta brukar jag rimma på ord som: få, gå, stå, blå, hitta, titta, (nä du), paket, raket. I år ska jag bara rimma på ordet aligator, smell you later, aligator har jag skrivit på paketet till min bror, en deo som jag fick gratis när jag köpte en parfym till mig själv för ett par veckor sen. Nä, jag är inte snål, jag har köpt så mycket julklappar att jag blev tvungen att köpa dyrt saffranste för att trösta min tomma plånbok ju. Attention!
Men du, allt jag önskar till jul är objekt 1-141 på min önskelista.
Tack på förhand.

Mvh P.

3 kommentarer:

Anonym sa...

34 kr för en påse TE?? Nä VET du vad det får du allt betala själv!! USCH 34 kr när det finns Yellow Label utan smak som bara gör vattnet brunt för 14 kr. 34 kr det blir......2304878571610 kr om året!! Och vattnet - ja det får du ta med dej själv. Drick itne så mycket vatten. Vatten är dyrt.

P. sa...

jag borrar ett hål i afrikas jord gittan, så drabbar det inte nån rik.

Anonym sa...

Ett tips, slicka inte på 20 st frimärken! En gång i Frankrike slickade jag på 70 st frimärken, postade allas vykort hem, och efter det upplevde jag en nära döden känsla, var yr, kvävad, illamånde.